Praktijkinformatie

Terborg huisarts / general practitioner

Spreekuren

De praktijk is open alle werkdagen van 08.00 – 17.00.
Ik hou op spreekuur op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag. Er is elke donderdag een vaste waarneemregeling met collega huisartsen Patty Grannetia en Frederique Hartmann op hetzelfde adres, Dufaystraat 19.

Spreekuren

De praktijk is op alle werkdagen van 08:00 tot 17:00 open.
.
Voor het maken van spreekuurafspraken belt u het liefste tussen 08.00 en 12.00.
.
Tussen 12.00 en 13.00 heeft de assistente een spreekuur op afspraak voor kleine verrichtingen.
.
Van 13.00 tot 14.00 heeft de assistente lunchpauze, op deze tijd kunt u enkel voor urgente vragen contact opnemen met de praktijk.

.

Telefonisch consult

Afspraken voor een telefonisch consult zijn ook mogelijk. Deze worden gepland op maandag- en vrijdagmiddag en dinsdag- en woensdagochtend.
.
U kunt zich hiervoor opgeven bij de assistente (zie Spreekuren). Zij zal vragen waarom u belt. Dat doet ze om zo goed mogelijk een inschatting te kunnen maken van de aard en het spoedeisende karakter van uw klachten. De assistente is, net als de huisarts, verplicht om vertrouwelijk om te gaan met wat u aan haar vertelt.

Videoconsult

Er bestaat een mogelijkheid tot videoconsulting. Deze communicatievorm voegt iets extra’s toe, meer dan een telefonische afspraak.
Het biedt ook de gelegenheid tot het bekijken van huidaandoeningen. Bij enige twijfel zult u alsnog uitgenodigd worden voor een fysiek consult.
.
Rond het afgesproken tijdstip ontvangt u op uw telefoon een sms / tekstbericht met daarin een link videoconsult.tetra.nl/wachtkamer
U klikt op de link en vervolgens op “Launch in web”. Sta microfoon en cameraverbinding toe. Klik op “gereed” en “Join meeting”.

Portaal en e-consult / memo-functie

Arts – patiëntencontact kan ook middels een e-consult / memo plaats vinden. Hiervoor dient u toegang tot het portaal van deze website aan te vragen bij de assistente.
Zij verifieert uw identiteit, e-mail en mobiele nummer waarna u een wachtwoord kunt aanmaken voor toegang.
.
Beantwoording van e-consulten / memo’s vindt in de regel binnen 3-4 dagen plaats, buiten de vakantie periode’s om.

Huisbezoek

Worden ook gedaan indien medisch geïndiceerd.

Spoedgevallen

Bel 112 bij een levensbedreigende situatie.
.
Overdag kunt u bellen met de praktijk; kies dan 1 bij het keuzemenu.

Avond-, Nacht- En Weekenddienst (ANW)

In de avond-/nacht-/weekenduren belt u de HAP: 088-0030600.
.
Hou uw verzekeringspapieren bij de hand want daar wordt altijd naar gevraagd.

Praktische informatie

Inschrijven als nieuwe patiënt

De praktijk is open voor nieuwe inschrijvingen.

U ontvangt een bevestiging van inschrijving via de email als de inschrijving door de assistente is verwerkt. Let op wij hanteren wel een postcode beleid: 1054, 1058, 1059, 1071, 1072, 1075, 1076, 1077.

Via de WebApp op de Homepage (patiëntenportaal kunt u zich aanmelden)

Uitslagen

Tussen 14:00 en 16:00 kunt u bellen voor uitslagen van foto’s, urine- of bloedonderzoek.

Vakantie afwezigheid

Bij vakantie/afwezigheid van uw dokter:

.

  • U kunt voor dringende huisartsenzorg die niet kan wachten tot na terugkeer van uw eigen huisarts bellen met de assistente.
  • In de avond-/nacht-/weekenduren belt u de HAP: 088-0030600.
  • In alle gevallen van levensbedreigende spoed belt u 112.

.
Zie de nieuwsberichten voor de vakantiedata: Klik hier

De assistente

Onze doktersassistente staat u als eerste te woord en vraagt u om welke reden u met de praktijk belt. Zij doet hiermee de planning van de afspraken voor het spreekuur, het terugbelspreekuur en de huisbezoeken. Ook geeft zij deskundig advies over veel medische en praktische vragen, en over verwijzingen en recepten. De huisarts en de assistente overleggen regelmatig.
.
De assistente heeft lunchpauze tussen 13:00 en 14:00.
.
U kunt op afspraak bij de assistente terecht voor:

      • uitslagen van urine- of bloedonderzoek – bellen tussen 14:00 en 16:00
      • meten van de bloeddruk
      • wratten bevriezen
      • verbinden van wonden
      • oren uitspuiten
      • hechtingen verwijderen
      • herhaalrecepten – als u met de praktijk belt kies dan 2 bij het keuzemenu
      • zwangerschapstest
      • urineonderzoek
      • suikercontrole
      • uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek)
      • vaccinaties
      • zwachtelen en tapen
      • informatiefolders

Praktijkondersteuner

Darifa Frafri is onze praktijkondersteuner (POH) somatiek. Zij houdt zich onder meer bezig met diabeteszorg ( suikerziekte ) en cardiovasculair risicomanagement ( CVRM ). Tevens hebben wij een praktijkondersteuner gespecialiseerd in ouderenzorg ( geriatrie ), Marlous Krugers. Daarnaast is Erik Wonders actief in onze praktijk (POH GGZ). Hij verzorgt kortlopende therapie bij psychische problemen, zoals rouw, sombere gedachten of burnout.
.
De praktijkondersteuners hebben een HBO-opleiding en werken volgens vaste protocollen. Ze overleggen regelmatig met de huisarts. Gesprekken vinden plaats op afspraak gewoon in de praktijk aan de Dufaystraat 19.

Verdenking Urineweginfectie

Heeft u het vermoeden dat u een blaasontsteking heeft, levert u dan uw ochtendurine bij de assistente in tussen 08:00 en 10:30. Zij zal u een formulier overhandigen ter inventarisatie van uw klachten. Aan de hand hiervan in combinatie met de uitkomst van uw urine onderzoek wordt u behandeld en krijgt u advies.
Belt u voor de uitslag tussen 14:00 en 16:00

Anthroposophy TERBORG

Antroposofie

In onze patiënten zorgverlening kijken wij, naast de reguliere wijze, ook op een complementaire wijze naar de patiënt met zijn of haar klacht. Vanuit een ander mensbeeld.
.
Dit kan leiden tot een behandelvoorstel waarbij er meer ruimte bestaat voor het gebruik maken van natuurgeneeskundige middelen van Weleda of Wala, aanvullende therapievormen zoals euritmie, kunstzinnige therapie, en uitwendige therapie zoals ritmische massage of inwrijvingen en inwikkelingen.

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

      • om gezond te blijven;
      • om klachten zelf aan te pakken;
      • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
      • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
      • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
      • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

.
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
thuisarts
reisprik

Op reis? Kijk op Reisprik.nl

Reisprik is een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinatie. Opgericht in 2009 bestaat het netwerk ondertussen uit meer dan 90 praktijken verspreid over heel Nederland. Van de bij Reisprik aangesloten praktijken mag u kwaliteit en service verwachten. Zo kunt u via internet uw afspraak maken, kunt u snel terecht en wordt u vakkundig geadviseerd. Ook bij terugkomst kunt u bij vragen rekenen op ondersteuning. Kijk voor meer informatie op www.reisprik.nl

reisprik logo

Rijbewijskeuring

Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft kunt u een afspraak maken met een van de huisartsen in onze praktijk. De keuring wordt uitgevoerd door een andere arts dan uw eigen huisarts. U dient de voorzijde van het keuringsformulier vooraf in te vullen en te ondertekenen en een urinemonster mee te nemen naar de keuring.

De kosten van een rijbewijskeuring zijn € 38,20 (korter dan 15 minuten) of € 67,68 (langer dan 15 minuten).

rijbewijskeuring

Klachtenregeling

In onze praktijk streven artsen, therapeuten en overige medewerkers naar het verlenen van optimale zorg aan alle mensen die met het Therapeuticum te maken hebben. Toch kan de zorg soms niet geheel aan de verwachtingen van de patiënt beantwoorden. In dat geval moet er een mogelijkheid zijn om klachten te uiten. Deze klachten kunnen gaan over de organisatie van de praktijk, de behandeling van artsen en/of therapeuten, of personen werkzaam voor de artsen of de therapeuten. Om patiënten die mogelijkheid te geven is de onderstaande klachtenregeling opgesteld.
.
Voor het zorgvuldig en correct omgaan van een klacht van een patiënt, doorlopen we de volgende stappen:

      • Een patiënt meldt zich met een klacht;
      • Hierop wordt de patiënt geïnformeerd over onze klachtenprocedure. Indien mogelijk gebeurt dit in een spreekkamer in verband met privacy;
      • Alle klachten worden serieus genomen, geregistreerd en gearchiveerd.

.
De praktijk is aangesloten bij de WKKGZ- klachtenregeling.

Translate »
Call Now Button